wstęp    
oferta
pakiet
kompetencje
certyfikacja
procedury
formularz
kontakt




Celem systemów jakości wg normy ISO serii 9001:2001 jest :
  1. osiągnięcie, utrzymanie jakości i dążenie do jej ciągłego doskonalenia ,
  2. doskonalenie jakości działań, aby w sposób ciągły zaspokajać ustalone i przewidywane potrzeby klientów i innych stron zainteresowanych,
  3. uzyskanie zaufania swego kierownictwa i pracowników do tego, że wymagania jakościowe są spełniane, utrzymywane i doskonalone,
  4. uzyskanie zaufania klientów i innych stron zainteresowanych do tego, że wymagania jakościowe są lub będą, spełniane,
Nowoczesne zarządzanie firmą skierowane na osiągnięcie zadowolenia klienta obrazuje:

Rozmiar: 53396 bajtów


Czego wymaga od nas norma ISO 9001?

Co należy do obowiązków Zarządu firmy?
  • wyznaczyć swojego przedstawiciela do nadzorowania systemu -Pełnomocnika ds.Systemu;
  • stworzyć i rozpropagować politykę jakości;
  • ustalać cele jakości;
  • prowadzić planowane i systematyczne przeglądy systemu zarządzania jakością;
  • zabezpieczyć niezbędne środki do:
    • zarządzania zasobami ludzkimi (szkolenia, kompetencje, świadomość),
    • zapewnienia i utrzymywania właściwej infrastruktury
    • planowania i utrzymywania właściwego środowiska pracy
  • planować i wdrożyć procesy doskonalenia wyrobu i systemu;
  • monitorować zadowolenie klienta;
  • monitorować i mierzyć procesy i wyroby;
  • nadzorować niezgodności;
  • prowadzić analizy swoich działań.

Pełnomocnik powinien:

  • wyspecyfikować procesy i powiązania między nimi;
  • określić kryteria i metody do ich efektywnego sterowania;
  • odpowiednio nadzorować dokumenty i zapisy;
  • nadzorować audity wewnętrzne;
  • nadzorować działania korygujące i zapobiegawcze.

Kierownictwo produkcji/usług powinno:

  • planować realizację wyrobu;
  • odpowiednio prowadzić procesy związane z klientem;
  • właściwie prowadzić prace projektowe i rozwojowe;
  • odpowiednio realizować zakupy;
  • nadzorować produkcję (usługę);
  • prowadzić walidację procesów specjalnych;
  • identyfikować wyroby i prowadzić związane z tym zapisy;
  • posiadać właściwy sposób postępowania z własnością klienta;
  • zabezpieczać wyrób na każdym etapie;
  • nadzorować aparaturę pomiarową.
Celem twórców normy było zapewnienie możliwości jej stosowania we wszystkich branżach, stąd zawiera ona duże uogólnienia.

Pomagając wdrożyć system zarządzania wg normy ISO 9001 w Państwa Firmie dostosowujemy istniejące już procesy i procedury postępowania do wymogów normy. Po przystąpieniu do pracy okazuje się, że większość wymogów normy jest spełniana, pozostaje je odpowiednio uporządkować i opisać.






 
 
projekt i wykonanie :. axwebmedia